18 d’octubre 2008

Setè Congrés a Lleida

Serè molt breu perquè son els experts els que han d'efectuar els seus anàlisis.
Tant sol desitjaria destacar dues intervencions, la de En Joan Amézaga alcalde de Tàrrega (AIPN-PM), que si no estic mal informada temps enrere formava part del PSC, doncs m'ha sorprès trobar un Polític amb majúscules amb les idees tant clares i ideals d'esquerra, catalanista i socials tant ferms, francament brillant, i si de debò va pertànyer als nostres, em sap molt greu haver perdut a un professional com cal.
Per altra banda En Àngel Ros, treballador com sempre, però, alhora crític perquè, almenys m'ha fet impressió, que desitjaria més involucració dels que són més allà, m'explico: aquest any és commemora el 150 aniversari del primer mandat de l'Alcalde Fuster qui durant la segona meitat del segle XIX va liderar l'entrada de Lleida en l'època contemporània amb l'enderroc de part de les muralles, l'arribada del ferrocarril o l'adequació dels Camps Elisis, però, ha afegit que això no ho va fer sol, que l'intervenció del Diputat per Lleida a Madrid en aquella època va ser clau per dur a terme aquest gran treball.
Tenim brillants persones a Lleida i territori, però, la fredor es respira, i com ha dit En Joaquim Llena, potser ens fa por aixecar el cap i sempre, ni estar al cap davant, ens faran por les ombres del passat...