16 de desembre 2008

Contracte per habitar en aquest món

He trobat per la xarxa aquest interessant contracte, desconec l'autor, però, la seva acidesa unida a la cruel realitat no deixa indiferent, si més no, a ningú...

EL CONTRACTE

1) Accepto la competició com a base del nostre sistema, encara que tinc consciència que aquest funcionament genera frustració i còlera per a la immensa majoria dels perdedors,

2) Accepto ser humiliat o explotat a condició que se'm permeti humiliar o explotar l'ocupant d'un lloc inferior a la piràmide social,

3) Accepto l'exclusió social dels marginats, dels inadaptats i dels febles ja que considero que les competències de la societat tenen els seus límits,

4) Accepto remunerar els bancs que inverteixin el meu salari a la seva conveniència, i que no em transfereixin cap dividend dels seus gegantins beneficis (que serviran per desvalisar els països pobres, la qual cosa accepto implícitament). Accepto també que em cobrin fortes comissions per deixar-me uns diners que no són cap altre que el dels seus clients,

5) Accepto que es congeli i que es tirin tones de menjar perquè no s'enfonsin els preus, abans que oferir-los a les necessitats i permetre alguns centenars de milers de persones que no morin de gana cada any,

6) Accepto que m'estigui prohibit posar fi a la meva vida ràpidament, en canvi tolero que es mati lentament inhalant o introduint substàncies tòxiques autoritzades pels Estats Units,

7) Accepto que es faci la guerra per fer regnar la pau. Accepto que en nom de la pau, la primera despesa dels Estats Units sigui el pressupost per a la defensa. Accepto, doncs, que alguns conflictes estiguin creats artificialment per vendre les existències d'armes i fer funcionar l'economia mundial,

8) Accepto l'hegemonia del petroli en la nostra economia, encara que es tracti d'una energia costosa i contaminant, i estic d'acord per impedir tota temptativa de substitució, si resulta que es descobreix un mitjà gratuït i il·limitat de producció d'energia,

9) Accepto que es condemni l'assassinat de persones, llevat de si els Estats Units decreten que es tracta d'un enemic i ens animen a matar-lo,

10) Accepto que es divideixi a l'opinió pública creant partits de dreta i esquerra que passaran el seu temps combatent-se, donant-me la impressió de fer avançar el sistema. Accepto, d'altra banda, a tota classe de divisions possibles, amb tal que em permetin concentrar la meva còlera en els enemics designats el retrat dels quals serà agitat davant dels meus ulls,

11) Accepto que el poder de manipular l'opinió pública, abans acaparat per les religions, estigui avui a les mans d'especuladors no elegits democràticament i siguin completament lliures de controlar els Estats, ja que estic convençut del bon ús que faran d'això,

12) Accepto la idea que la felicitat que es resumeix en la comoditat, l'amor al sexe, i la llibertat de satisfacció de tots els desigs, ja que és el que la publicitat em recalca tot el dia. Quant més infeliç sigui, més consumiré: compliré amb el meu paper, contribuint al bon funcionament de la nostra economia,

13) Accepto que el valor d'una persona es mesuri segons la mida del seu compte bancari, que s'apreciï la seva utilitat en funció de la seva productivitat més que de la seva qualitat, i que se l'exclogui del sistema si no és prou productiva,

14) Accepto que es pagui desmesuradament als jugadors de futbol o als actors, i molt menys als mestres o als metges encarregats de l'educació i la salut de les generacions futures,

15) Accepto que s'apartin de la societat als ancians l'experiència dels quals podria ser-nos útil, ja que sent la civilització més evolucionada del planeta (i segurament de l'Univers) sabem que l'experiència no es comparteix ni es transmet,

16) Accepto que tots els dies se'm mostrin noticies negatives i terrorífiques del món, perquè pugui apreciar fins a quin punt la nostra situació és NORMAL i quant de sort tinc de viure en occident, sé que mantenir la por en els nostres esperits no pot ser mes que beneficiós per a nosaltres,

17) Accepto que industrials, militars i polítics es reuneixin regularment, sense consultar-nos, per prendre decisions que comprometen el futur de la vida i el planeta,

18) Accepto consumir carn de boví tractada amb hormones sense que em sigui advertit explícitament. Accepto que la cultura de l'OGM (manipulació genètica) s'estengui per tot el món, permetent així a les multinacionals del sector agroalimentari patentar éssers vius, lucrar-se amb els consegüents dividends i tenir sota el seu jou a l'agricultura mundial,

19) Accepto que els bancs internacionals deixin diners als països que desitgin armar-se i matar-se, i d'elegir així aquells que faran la guerra i als quals no la faran. És conscient que és millor finançar els dos bàndols en conflicte a fi de guanyar uns diners segurs, i fer durar els conflictes el major temps possible a fi de poder rapinyar completament els seus recursos si no poden reemborsar els emprèstits,

20) Accepto que les multinacionals s'abstinguin d'aplicar els progressos socials d'occident als països desfavorits.
Considerant que ja és una proesa el fer-los treballar, prefereixo que
s'utilitzin les lleis vigents en aquests països que permeten fer treballar els nens en condicions precàries i inhumanes. En nom dels drets humans i del ciutadà, no tenim dret d'ingerència,

21) Accepto que els homes polítics puguin ser d'una honradesa dubtosa i de vegades fins i tot corruptes, penso d'altra banda, que és normal tenint en compte les fortes pressions que sofreixen. Per a la majoria al contrari, la tolerància zero ha de ser imposada,

22) Accepto que els laboratoris farmacèutics i els industrials del sector agroalimentari venguin als països desfavorits productes caducats o utilitzin substàncies cancerígenes prohibides en occident,

23) Accepto que la resta del planeta, és a dir, quatre mil milions d'individus, pugui pensar de manera diferent a condició que no vinguin a expressar les seves creences a casa meva, i menys encara d'intentar explicar la nostra Història amb els seus conceptes filosòfics primitius,

24) Accepto la idea que no existeixen més que dues possibilitats en la naturalesa, a saber: expulsar o ser expulsat. I si estem dotats d'una consciència i d'una llengua, no és certament per escapar a aquesta dualitat, sinó per justificar perquè actuem d'aquesta manera,

25) Accepto considerar el nostre passat com una conseqüència ininterrompuda de conflictes, conspiracions polítiques i voluntats hegemòniques, però sé que avui tot això no existeix ja que estem en el súmmum de la nostra evolució, i que les úniques normes per les quals es regula el nostre món són la recerca de la felicitat i la llibertat de tot el poble, com ho sentim sense cessar en els nostres discursos polítics,

26) Accepto sense discutir i considero com a veritats totes les teories proposades per a l'explicació del misteri dels nostres orígens. I accepto que la naturalesa hagi pogut tardar milions d'anys per crear un ésser humà l'únic passatemps del qual és la destrucció de la seva pròpia espècie en qüestió de segons,

27) Accepto la recerca del benefici com a objectiu suprem de la Humanitat, i l'acumulació de riqueses com la meta de la vida humana,

28) Accepto la destrucció dels boscos i la parcial desaparició de peixos de rius i oceans. Accepto l'augment de la contaminació industrial i la dispersió de metzines químiques i elements radioactius en la naturalesa. Accepto la utilització de tota classe d'additius químics en la meva alimentació, ja que estic convençut del qual si els posen, és que són útils i manquen de perill,

29) Accepto la guerra econòmica que tenalla el planeta, encara que senti que ens porta cap a una catàstrofe sense precedents,

30) Accepto aquesta situació, i admeto que no puc fer res per canviar-la o millorar-la,

31) Accepto ser tractat com a bestiar, ja que en resum, penso que no valc més,

32) Accepto no plantejar cap pregunta, tancar els ulls sobre tot això, i de no formular cap verdadera oposició ja que estic massa ocupat per la meva vida i els meus problemes. Fins i tot accepto defensar a mort aquest contracte si m'ho demanen,

33) Accepto doncs, en la meva ànima i la meva consciència i definitivament, aquesta trista realitat virtual que col·loquen davant dels meus ulls per impedir-me que vegi la realitat de les coses. Sigues que actuen pel meu bé i el de tots, i els estic agraït.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Indiferent? Impossible