23 de març 2008

La saviesa de les persones.

Mitjançant una minoritària revista d'internet als Estats Units, s'ha dut a terme un projecte basat en una llegenda sobre una proposta que van fer al seu temps a Hemingway de compondre un relat amb sis paraules, però, aquest cop demanaven biografies dels mateixos autors.

La crida va tenir un gran èxit, un allau de 500 biografies per dia, de les quals s'han tret les més significatives a criteri del creador de la publicació digital, i les ha editat com anunciava al web.

El llibre està resultant tot un èxit i ha esdevingut ja un "best-seller" als Estats Units. Però, no és tan sol un llibre de curiositats, és una col·lecció d'històries verídiques amb rigoroses sis paraules, d'autors coneguts i ignots.

Els autors coneguts ja se sap que sabran plasmar, amb molt d'art , la seva vida amb sis vocables; els ignots, els que en aquest llibre gaudiran dels seus "cinc minuts de gloria" son els que m'interessen perquè em demostren que en aquest món no es destrueix tant la capacitat de raonar, com alerten alguns experts en els seus estudis sobre la societat amb general i que no discutiré pas.

A l'edició digital de El Periódico d'avui n'han fet el següent extracte:

"Arreglo vàters, em paguen una merda", més profund del que sembla a simple vista.
"Castigat amb càncer. Beneït amb amics", no és pas d'un adult que ha viscut molt, és d'un nen de nou anys.
"Van trucar. Vaig contestar. Numero equivocat", potser, falses il·lusions?...
"La mare va tornar. Reconciliació! Càncer".
"El meu bebè es deia Jane".
"La mare morta observa. Seré bo".
"Déu, dóna'm paciència. Ara mateix!".

...i la meva que no serà publicada "No puc canviar. Puc adapta'm".

Si algú encara creu que la gent es inepta potser que no s'envolti de tals.