25 d’abril 2009

4.010.700, però, valorar la professionalitat o ser compatriota?...

24 Abril 09 - Madrid – Ep (La Razón online)
Según indica el Barómetro del Real Instituto Elcano (BRIE) publicado hoy
El 25% de los españoles ve bien contratar a un compatriota antes que a un inmigrante aunque esté más preparado

Uno de cada cuatro españoles estaría de acuerdo con que se contratase a un compatriota antes que a un inmigrante aunque este último estuviese más cualificado para el puesto, según indica el Barómetro del Real Instituto Elcano (BRIE) publicado hoy.
En el contexto de la actual crisis, el 37% y el 31% de los españoles considera bastante importante o muy importante, respectivamente, que se dé trabajo a personas españolas frente a las inmigrantes, mientras que el 11% no ve necesaria esta medida en absoluto y un 20% piensa que tiene algo de importancia.
No obstante, el 57% de los españoles considera que, pese a la crisis financiera y económica internacional, la inmigración es positiva para la economía, y aunque tres quintas partes creen que las empresas nacionales deben primar el mérito y las capacidades frente a la nacionalidad de una persona a la hora de contratarla, el 70% opina que es importante que se contrate a trabajadores españoles.

Joaquín Almunia, va definir el 1982 la xifra de 4.000.0000 --uns mesos abans de ser ministre de Treball-- com "la taxa d'atur insuportable"; entre ells massa habitants autòctons, però, tot i així, en aquest país es continua valorant l’experiència, preparació i eficàcia per sobre del patriotisme, tot i que es contradiguin defensant la contractació del compatriota.
Malauradament, tot i essent treballadora i no empresària, he de reconèixer que s’ha de valorar el rendiment del treballador contractat per sobre de si és d’aquí o immigrant, m’explico: darrerament on treballo han entrat nous treballadors, tots d’aquí i tots menors de 25anys, i he de reconèixer que el seu concepte de responsabilitat, disciplina de treball, producció i rendiment el tenen manat a fer 2 de cada 4. El nostre Cap és molt permissiu i gaudim de certs privilegis i llibertats que no en tenen en cap més altra empresa i, tot i així, és titllat d’explotador, usurer, estafador, mentider, tirà, etc... per aquests 2 de cada 4 nous, i la raó d’aquestes injúries injustificades la trobem el fet que els ha cridat l’atenció per escrit per les constants faltes injustificades, manca de puntualitat, baix rendiment, fer la feina malament (tot i posseir una titulació que els qualifica), manca de respecte envers els companys, etc... però, no els fa fora perquè els vol donar una altra oportunitat de millorar; aquest fet el trobo correcte i l’honora, però, les conseqüències les paguem els veterans i els altres 2 dels 4 que si són professionals com cal, degut al cas que hem de treballar el doble, refent tot el que han fet malament aquests 2 de cada 4. Una PIME com la nostra potser ho pot amagar si els treballadors estan ben avinguts i motivats, qualsevol gran empresa o PIME, no ben portada, aquest fet les duria al fracàs absolut per manca de competivitat.
Personalment defenso la professionalitat del treballador per sobre del lloc d’origen, no es pot enviar a un cert nombre de treballadors a l’atur per culpa de fer un favor a un del país amb aptituds de “poma podrida”, tots saben que aquesta acaba per fer malbé tota la caixa.