21 d’abril 2008

La lucha de Jacob

Potser sou pocs els que us sona aquest títol, tant debò sigueu molts...

No sabia de què escriure així que he optat per agafar un llibre de l'autor preferit de la meva parella, el qual no he llegit mai, i, la veritat, no sé perquè?. Us parlo de Demian de Hermann Hesse.

He obert una pàgina a l'atzar i en un paràgraf del capítol que porta aquest títol llegeixo:

En estos momentos tuve una certeza fulminante: cada uno tenía una "misión", pero ésta no podía ser elegida, definida, administrada a voluntad. Era un error desear nuevos dioses, y completamente falso querer dar algo al mundo. No existía ningun deber, ninguno, para un hombre consciente, excepto el de buscarse a si mismo, afirmarse en su interior, tantear un camino hacia adelante sin preocuparse de la meta a que pudiera conducir. Aquel descubrimiento me conmovió profundamente; éste fue el fruto de aquella esperiència. Yo había jugado a menudo con imágenes del futuro y soñado con papeles que me pudieran estar destinados, de poeta quizà, de profeta, de pintor o de cualquier otra cosa. Aquellas imágenes no valían nada. Yo no estava en el mundo para escribir, predicar o pintar; ni yo ni nadie estaba para eso. Tales cosas sólo podían surgir marginalmente. La misión verdadera de cada uno era llegar a sí mismo. Se podía llegar a poeta o a loco, a profeta o a criminal; eso no era asunto de uno: a fin de cuentas, carecía de toda importància. Lo que importaba era encontrar su propio destino, no un destino cualquiera, y vivirlo por completo. Todo lo demás eran medianías, un intento de evasión, de buscar refugio en el ideal de la masa; era amoldarse; era miedo ante la propia individualidad....

I m´he adonat de sobte que aquesta part del paràgraf era com una de les moltes reflexions que, des de la meva pròpia recerca, he fet en ocasions: perquè ens entestem amb ser "algú" si no som capaços de ser nosaltres mateixos?... però, sereu pocs els que reflexionareu aquestes línies; aquells, que com jo, tant sol voleu ser vosaltres, la resta continuaran fent la vida que voldrien els altres com ells.